Ford atklāj jauno elektrificēto Kuga SUV, pirmo Ford modeli, kurā iebūvēts vieglais hibrīds un pie elektrotīkla pieslēdzamais hibrīds, kā arī pilnas piedziņas hibrīds.
- Ārišķīgais un ietilpīgais pilnīgi jaunais automobilis Ford Kuga atklāts ar īpatnēju dizainu, visaptverošu hibrīda piedziņu paleti un jaunu autovadītāja palīgtehnoloģiju, lai sniegtu visu laiku visefektīvāko, ērtāko Kuga braukšanas pieredzi ar vislielāko atdevi
- Pilnīgi jaunais Kuga iepazīstina ar vēl lielāka plūdlīniju skaita siluetu, lai nodrošinātu enerģētisku, izveicīgu un iespaidīgu izskatu ar premium līmeņa proporcijām, kas sniedz vēl lielāku plašumu un komfortu
- Kuga ir visu laiku viselektrificētākais Ford automobilis, kā arī pirmais, kurā iebūvētas vieglā hibrīda, pilna hibrīda un pie elektrotīkla pieslēdzama hibrīda piedziņas. Kuga pie elektrotīkla pieslēdzamais hibrīds elektropiedziņas režīmā piedāvās vairāk nekā 50 km nobraukumu, paredzams, ka degvielas patēriņš būs 1,2 l/100 km un CO2 izmešu daudzums 29 g/km
- Kuga ir arī pirmais SUV, kas būs balstīts uz Ford jaunās globālās C2 arhitektūras, sniedzot par 10 procentiem augstāku vērpes noturību un līdz 90 kg mazāku svaru nekā iepriekšējam Kuga modelim
- Modernizētās ērtību tehnoloģijas ietver FordPass Connect iegulto modēmu, 12,3 collu digitālo instrumentu paneli, bezvadu uzlādi, SYNC 3 ar 8 collu skārienjūtīgo ekrānu un B&O audiosistēmu
- Joslas saglabāšanas palīgsistēma ar aklās zonas brīdinājuma palīgsistēmu, krustojuma pirmssadursmes drošības palīgsistēmu šajā auto tiks uzstādītas pirmo reizi. Adaptīvā kruīza kontrole ar Stop & Go, ātruma ierobežojuma ceļazīmju atpazīšanas sistēmu un joslas centrēšanas sistēmu tiks ieviesta no jauna
- Visas īpatnējās pilnīgi jaunā Kuga versijas, kas ietver Kuga Titanium, Kuga ST-Line un Kuga Vignale, aizvien augošajam SUV pircēju skaitam Eiropā sniedz vienreizējas iespējas
Ford šodien atklāja stilīgo un īpatnējo pilnīgi jaunā Kuga SUV modeļu klāstu, kas pirmo reizi piedāvā ārišķīgu un jaunu salona dizainu ar premium klases proporcijām, nodrošinot vēl lielāku ietilpību un komfortu.
Ford visu laiku viselektrificētākais automobilis, izsmalcinātais pilnīgi jaunais Kuga Titanium, sportiskais Kuga ST-Line un augstākā līmeņa Kuga Vignale piedāvās modernizētas hibrīda piedziņas, lai nodrošinātu bezprecedenta Ford SUV degvielas ekonomiju.
Visaptverošais modeļu klāsts ietver Kuga pie elektrotīkla pieslēdzamā hibrīda, Kuga EcoBlue Hybrid (vieglā hibrīda) un Kuga Hybrid (pilna hibrīda) variantus kombinācijā ar Ford 2.0 litru EcoBlue dīzeļmotoru, 1.5 litru EcoBlue dīzeļmotoru un 1.5 litru EcoBoost benzīna motoriem, kā arī inteliģento jauno astoņu pakāpju automātisko transmisiju.
Kuga ir vispārdotākais Ford SUV Eiropā un trešais vispārdotākais Ford automobilis reģionā pēc Fiesta un Focus. 2018. gadā klienti iegādājās 153 800 Kuga modeļus, nodrošinot Ford SUV pārdošanas apjomu kāpumu par vairāk nekā 19 procentiem.
Pilnīgi jaunais Kuga modelis piedāvā vēl intuitīvākas komforta un autovadītāja palīgfunkcijas, nodrošinot klientiem labāku sasniedzamību kustībā. Izsmalcinātās tehnoloģijas ietver FordPass Connect iegultu modēmu, bezvadu uzlādes paliktņu tehnoloģijas, kā arī Ford SYNC 3 informācijas un izklaides sistēmu ar 8 collu centrālo skārienjūtīgo ekrānu. Premium līmeņa B&O audiosistēma nodrošina augstas kvalitātes skaņu, un nozarē pirmo brīvas formas 12,3 collu LCD instrumentu paneli ar “īstu krāsu”, kas ir vēl informatīvāks, intuitīvāks un vieglāk lasāms.
Jaunā Stop & Go, ātruma ierobežojuma ceļazīmju atpazīšanas sistēmas un joslas centrēšanas sistēmas tehnoloģijas palīdz autovadītājiem pārvietoties intensīvā pilsētas satiksmē un satiksmē uz šosejas ar lielāku pārliecību nekā jebkad agrāk, savukārt prognozējošās līkumu gaismas un ceļazīmēm pielāgotas gaismas uzlabo redzamību tumsā. Projekcijas ekrāna tehnoloģija palīdz autovadītājiem nenovērst skatienu no ceļa, un aktīvā parkošanās palīgsistēma 2 ļauj veikt pilnībā automatizētus parkošanās manevrus ar vienu pogas nospiešanu.
“Pilnīgi jaunais Kuga ir mūsu līdz šim labākais piemērs Ford uz cilvēku vērstajai pieejai; tas izstrādāts ciešā sadarbībā ar SUV pircējiem, lai nodrošinātu īpatnēju stilu, bezprecedenta piedziņas izvēli, premium līmeņa komfortu un modernizētas tehnoloģijas, kas īpašniekiem atvieglo dzīvi gan automobilī, gan ārpus tā,” sacīja Ford of Europe prezidents Stjuatrs Roulijs [Stuart Rowley].
Pilnīgi jaunais Kuga Ford Eiropas klientiem ir vidējā izmēra SUV trešā paaudze kopš šī nosaukuma ieviešanas 2008. gadā. Kopš 2008. gada Ford Eiropā ir pārdevis vairāk nekā 1 miljonu Kuga modeļu.
Pilnīgi jaunais Kuga ir pirmais SUV, kura pamatā ir Ford jaunā globāla mēroga C2 arhitektūra, kas atbalsta uzlabotu aerodinamiku, lai nodrošinātu labāku ekonomiskumu un nodrošina līdz 90 kg mazāku svaru salīdzinājumā ar iepriekšējiem modeļiem, kas aprīkoti ar līdzvērtīgiem piedziņas variantiem. Turklāt jaunā arhitektūra izstrādāta, lai uzlabotu izturību sadursmes gadījumā; tā nodrošina par 10 procentiem augstāku vērpes noturību, lai sniegtu uzlabotu braukšanas dinamiku un izsmalcinātību; kā arī nodrošina lielāku salona Ford vidējā izmēra modeļu ietilpību un izteiksmīgu un dinamisku dizainu.
Pilnīgi jaunajam Kuga pirmo reizi ir īpatnējs, jauns virsbūves dizains, kas ir reljefāks un vienkāršots, ar premium klases proporcijām. Plūstošāks siluets ietver garāku riteņu bāzi, kas veido labāku saķeri ar ceļu, padarot braucienu ērtāku un stabilāku; lielāku motora pārsegu; vēl vairāk atgāztu aizmugurējā vējstikla leņķi; un zemāku jumta līniju. Rezultātā izveidots enerģētiskāks, veiklāks un jaudīgāks izskats nekā jebkad agrāk.
Pielāgots izvēļu spektrs ietver dažādus Kuga Vignale, ST-Line un Titanium variantu izpildījumus, un katrs no tiem ir ar vienreizēju raksturu, lai atspoguļotu klientu personību. Modernā un pārliecinātā stilā veidotais Kuga Titanium modelis izceļas ar pirmklasīgu specifikāciju un kvalitāti un tiks piedāvāta klientiem visā Eiropā. Modelī akcentēta sportiska priekšējā motora aizsargplāksne un aizmugurējais difuzors, spoguļu korpusi, sānu apdare un durvju rokturi virsbūves krāsā, LED dienas braukšanas gaismas un standartaprīkojumā pieejamie 17-collu vai papildaprīkojumā pieejamie 19 collu vieglmetāla diski.
Augstākā līmeņa modelis Kuga Vignale ietver ekskluzīvu specifikāciju un pedantisku darbu, par ko liecina pēc pasūtījuma gatavotie Vignale ornamenti, ieskaitot satīna alumīnija apdares elementus jumta reliņiem, bamperus un sānu uzlikas, kā arī vienreizēju priekšējā un aizmugurējā bampera dizainu. Saistībā ar virsbūvi jāpiemin arī zīmīgā Vignale priekšējā tīklveida reste ar hroma apdari un dubultais izpūtējs, kā arī standartaprīkojumā pieejamie 18-collu un papildaprīkojumā pieejamie 19 vai 20 collu vieglmetāla diski. Salona dizainu papildus uzlabo Windsor ādas sēdekļi ar ekskluzīvu Vignale sešstūru dizainu, ārā ietīta apsildāma stūre un premium klases velūra paklājiņi.
Drosmīgais Kuga ST-Line stils, ko iedvesmojuši Ford Performance modeļi, ietver bamperus virsbūves krāsā un sānu sliekšņu uzlikas; kā arī resti, priekšējo motora aizsargplāksni, aizmugurējo difuzoru un jumta reliņus ar melnu apdari. Sportisko raksturu vēl vairāk papildina liels aizmugurējais spoileris, standartaprīkojumā pieejamie 18-collu vai papildaprīkojumā pieejamie 19 collu vieglmetāla diski un dubultais sporta izpūtējs. Salonā enerģisko personību atspoguļo tumša griestu apdare, ekskluzīvs ST-Line sēdekļu dizains ar kontrastējošām sarkanām šuvēm, vieglmetāla pedāļi, stūra ar plakanu apakšu un ST-Line paklājiņi, kā arī sliekšņu plāksnes.
“Kuga pircēji izteicās, ka ir gatavi vēl emocionālākam dizainam, un mūsu pilnīgi jaunais Kuga modelis ir prasmīgi veidota skulptūra. Vizuāli ārišķīgāks, zemāks un platāks – tas liek jums justies sajūsmināties, uz to tikai paskatoties,” sacīja Ford of Europe dizaina direktors Amko Lēnarts [Amko Leenarts]. “Pilnīgi jaunais salons ir patvērums, kas izstrādāts, lai padarītu ikdienas dzīvi izdevušos. Saskanīgs un gaisīgs, tas apvieno premium klases materiālus, precīzu darbu un vismodernāko tehnoloģiju.”
Pilnīgi jaunais Kuga modelis tiek piedāvāts 12 krāsās, ieskaitot jauno metālisko Diffused Silver un Sedona Orange. Blue Panther, jauna apdare, kas pieejama tikai Vignale modeļiem, visam pievieno premium klases krāsas apdari ar trīskāršu Lucid Red un Star White perlamutra pārklājumu.
Pēc Ford gada sākumā veiktā paziņojuma, ka visiem modeļiem, sākot ar pilnīgi jauno Focus, būs pieejama vismaz viena elektrificēta iespēja, pilnīgi jaunais Kuga kļūs par pirmo Ford automobili, kas tiks piedāvāts ar elektrotīklam pieslēdzama hibrīda, vieglā hibrīda un pilna hibrīda piedziņas tehnoloģiju.
Kopš izlaišanas brīža pieejamais pilnīgi jaunais Kuga elektrotīklam pieslēdzamais hibrīds piedāvā nobraukuma distanci un brīvību, ko tradicionālais iekšdedzes motors sniedz kombinācijā ar elektriskās piedziņas efektivitāti un izsmalcinātību.
Jaudas sadales arhitektūra apvieno 2.5 litru četru cilindru Atkinsona cikla benzīna motoru, elektromotoru un ģeneratoru, kā arī 14,4 kWh litija jonu akumulatoru, lai nodrošinātu 225 ZS jaudu. Ford pirmais elektrotīklam pieslēdzamais hibrīds Eiropā nodrošinās vairāk nekā 50 km nobraukumu elektropiedziņas režīmā, paredzams, ka elektrotīklam pieslēdzamā Kuga degvielas patēriņš būs 1,2 l/100 km un CO2 izmešu daudzums 29 g/km.*
Akumulatoru var uzlādēt, izmantojot priekšējā spārnā iebūvētu uzlādes portu, un tas automātiski tiek lādēts kustībā, izmantojot reģeneratīvo uzlādes tehnoloģiju, kas saglabā parasti bremzējot zaudēto kinētisko enerģiju. Paredzams, ka pilnai akumulatora uzlādei no ārējā 230 voltu elektrības avota būs nepieciešamas aptuveni 4 stundas.
Autovadītāji var izvēlēties, kad un kā izmantot akumulatora jaudu, pielietojot EV Auto, EV Now, EV Later un EV Charge režīmus. Kad akumulators sasniedz zemāko uzlādes stāvokli, Kuga automātiski pārslēdzas EV Auto režīmā – papildinot benzīna motora jaudu ar elektromotora atbalstu, izmantojot no jauna saglabāto enerģiju, lai nodrošinātu optimālu degvielas patēriņu.
Pilnīgi jaunajam EcoBlue Hybrid ir uzlabots Ford 150 ZS 2.0 litru EcoBlue dīzeļmotors, lai sniegtu vēl labāku degvielas ekonomiju. Vieglajā hibrīda tehnoloģijā ir izmantots integrēts starteris/ģenerators (BISG) ar siksnas piedziņu, kas nomaina standarta maiņstrāvas ģeneratoru, ļaujot atgūt un saglabāt enerģiju, kas rodas automobiļa palēninājuma laikā, un uzlādējot 48 voltu ar gaisa dzesēšanas sistēmu aprīkoto litija jonu akumulatora paketi. BISG arī darbojas kā motors, izmantojot saglabāto enerģiju, lai normālas braukšanas un paātrinājuma apstākļos motoram nodrošinātu elektriskā griezes momenta atbalstu, kā arī automobiļa elektrisko palīgierīču darbību.
48 voltu sistēma ļauj pilnīgi jaunā Kuga Auto Start-Stop tehnoloģijai darboties arī citās situācijās, lai nodrošinātu papildu degvielas ekonomiju, lai nodrošinātu paredzēto CO2 izmešu daudzumu no 132 g/km un degvielas patēriņu 5,0 l/100 km.
Kuga Hybrid tiek izmantota pašuzlādes pilna hibrīda piedziņa, kas ļauj braukt pilnīgi elektriskā režīmā un apvieno 2,5 litru Atkinsona cikla benzīna motoru; elektromotoru; ģeneratoru; litija-jonu akumulatoru un Ford izstrādātu automātisko transmisiju ar jaudas sadali. Kuga Hybrid būs pieejams 2020. gada otrajā pusē, tam būs priekšējo riteņu piedziņa un Ford inteliģentā pilnpiedziņas sistēma, nodrošinot paredzēto CO2 izmešu daudzumu no 130 g/km un degvielas patēriņu 5,6 l/100 km.
Pilnīgi jaunā Kuga klienti var izvēlēties arī no kādu plašā Ford EcoBoost benzīna un Ford EcoBlue dīzeļdzinēju klāsta ar optimizētu jaudu un izsmalcinātību, kas atbilst striktajiem Euro 6 izmešu standartiem, kas aprēķināti, izmantojot vieglajiem transportlīdzekļiem paredzēto pasaules mēroga testa procedūru (WLTP). Piedziņu papildina standartaprīkojumā iekļauta Auto Start-Stop sistēma, kas samazina ekspluatācijas izmaksas, kā arī plūstoši pārslēdzamā sešpakāpju manuālā pārnesumkārba un jaunā astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba, lai nodrošinātu bezrūpīgu automobiļa vadīšanu.
Paredzēts, ka 180 ZS 2.0 litru EcoBlue motora degvielas patēriņš būs no 5,7 l/100 km, bet CO2 izmešu daudzums sasniegs 150 g/km. Degvielas ekonomija ir uzlabota, izmantojot integrētu ieplūdes sistēmu ar spoguļattēla ieplūdes mehānismu, lai nodrošinātu optimizētu motora elpošanu, un zemas inerces turbo kompresoru. Augstspiediena degvielas iesmidzināšanas sistēma ir atsaucīgāka, klusāka un nodrošina precīzāku degvielas padevi. Standartaprīkojumā ietvertā selektīvā katalizatora samazinātā izmešu daudzuma pēcapstrādes sistēma nodrošina vēl būtiskāku NOX samazinājumu. Papildu 2,0 litru EcoBlue inovācijas, kas samazina berzi, ietver:
- par 10 mm nobīdīta kloķvārpsta, kas samazina virzuļu sānu noslodzi, ierobežojot berzi pret cilindru sienām;
- Tērauda virzuļus, kas nodrošina optimizētu izmēru un mazāku izplešanos sakarstot
- samazināts kloķvārpstas gultņu diametrs;
- sadales vārpstas un eļļas sūkņa piedziņas siksnas dizains, kas ir tiešā saskarē ar motoreļļu.
Ford 1,5 litru EcoBlue motors tiek piedāvāts ar 120 ZS, un paredzams, ka tā degvielas patēriņš būs no 4,8 l/100 km, bet CO2 izmešu daudzums sasniegs 127 g/km, pateicoties inovatīvajām tehnoloģijām, starp kurām minamas šādas:
- zemspiediena izplūdes gāzu recirkulācija apvienojumā ar uzpūtes gaisa dzesēšanu ar ūdeni un gaisu, kas nodrošina efektīvāku sadedzināšanu un mazāku izmešu daudzumu;
- integrēts ieplūdes kolektors optimizētai dzinēja elpošanai;
- zemas inerces turbokompresora darbība ātrākai, vieglāk kontrolējamai turbīnas reakcijai ar raķešu dzinēja materiāliem, kas paredzēti darbam augstā temperatūrā;
- augstspiediena degvielas iesmidzināšanas sistēma, kas ir atsaucīgāka, klusāka un nodrošina precīzāku degvielas padevi.
1,5 litru EcoBoost motors tiek piedāvāts ar 120 ZS un 150 ZS jaudu, un paredzams, ka tā degvielas patēriņš būs no 6,5 l/100 km, bet CO2 izmešu daudzums sasniegs 149 g/km, pateicoties Ford nozarē pirmo reizi piedāvātajai cilindru deaktivizēšanas sistēmai trīscilindru motoram: Tehnoloģija var automātiski izslēgt vienu no motora cilindriem, kad nav nepieciešama pilna jauda, piemēram, braucot no kalna vai braucot vienmērīgi, kad nepieciešams izmantot tikai daļu no motora jaudas. Cilindru deaktivēšanas sistēma var atslēgt un atkal ieslēgt vienu no cilindriem vien 14 milisekundēs – kas ir 20 reizes ātrāk par acu pamirkšķināšanu – neietekmējot veiktspēju vai izsmalcinātību.
Motoros ir izmantotas arī būtiskākās EcoBoost tehnoloģijas, tostarp progresīvs turbokompresors, augstspiediena tiešās degvielas iesmidzināšanas sistēma un dubulta vārstu pacēluma laika regulēšana. Daļiņu emisija ir samazināta, izmantojot standarta daļiņu filtra tehnoloģiju. Papildu inovācijas ir šādas:
- jauns centrālās iesmidzināšanas sistēmas un tiešās iesmidzināšanas sistēmas apvienojums, kas palīdz nodrošināt iespaidīgu jaudu un reaģētspēju un samazina degvielas patēriņu, turklāt īpaši uzlabo degvielas ekonomiju pie zemas dzinēja slodzes;
- zemas berzes trīs cilindru struktūra, kas ļauj sasniegt lielu griezes momentu arī tad, kad apgriezienu skaits ir mazs;
- integrēts izplūdes kolektors, kas palielina degvielas ekonomiju, ļaujot ātrāk sasniegt optimālo temperatūru, kā arī ātrāk nodrošina nepieciešamo griezes momentu, samazinot izplūdes gāzu ceļu no cilindriem līdz turbokompresoram;
- alumīnija konstrukcija, kas nodrošina mazāku svaru.
Ford jaunā ātras darbības astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba ir izstrādāta, lai vēl vairāk samazinātu degvielas patēriņu un nodrošinātu reaģējošu vadību. Pieejams ar 120 ZS 1.5 litru EcoBlue un 180 ZS 2.0 litru EcoBlue motoriem, un tajā tiek izmantota:
- adaptīvā pārnesumu pārslēgšanas plānošanas sistēma, kas izvērtē konkrētā autovadītāja braukšanas stilu, lai optimizētu pārnesumu pārslēgšanas laikus. Sistēma var uztvert augšup un lejup ejošus slīpumus un asus līkumus, attiecīgi pielāgojot pārnesumu pārslēgšanu, lai nodrošinātu stabilāku, patīkamāku un izsmalcinātāku vadību;
- adaptīvā pārnesumu pārslēgšanas kvalitātes kontrole, kas izvērtē automobiļa un apkārtējās vides informāciju, lai palīdzētu noregulēt sajūga spiedienu, nodrošinot plūstošu pārnesumu pārslēgšanu. Šī sistēma arī pielāgo pārnesumu pārslēgšanu braukšanas stilam.
Pilnīgi jaunā Kuga modeļa 180 ZS 2.0 litru EcoBlue motors ir apvienots ar Ford inteliģento pilnpiedziņas sistēmu un optimizē zemo griezes momentu un troksni, vibrāciju un griezīgumu, vienlaikus nodrošinot vienmērīgu un lineāru paātrinājumu, lai sniegtu ērtākas braukšanas iespaidus.
“Viens lielums neder visam, tādēļ pilnīgi jaunajam Kuga modelim mēs esam izstrādājuši niansētu piedziņas stratēģiju, kas palīdz klientiem atrast pareizo risinājumu savam dzīvesstilam un sniedz atbalstu SUV vadītājiem, padarot pāreju uz elektrificētu režīmu vieglu un baudāmu,” sacīja Ford of Europe Inženiertehniskās nodaļas izpilddirektors Jergs Bejers [Joerg Beyer]. “Kuga ir pirmais Ford automobilis, kurā ir pieejama pilna izsmalcinātu Ford Hybrid piedziņas risinājumu palete.”
Kuga arī pirmo reizi piedāvā atlasāmu piedziņas režīma tehnoloģiju, kas ļauj autovadītājiem pielāgot akseleratora pedāļa reakciju, stūrēšanas vieglumu un vilkmes kontroli, kā arī ātrumu pārslēgšanas laiku modeļiem ar automātisko transmisiju, lai pielāgotu reakciju un jaudu braukšanas apstākļiem.
Līdz ar režīmiem Normal, Sport un Eco Slippery režīms piedāvā autovadītājiem lielāku pārliecību uz ceļa ar samazinātu saķeri, piemēram, uz sniega un ledus. Izmantojot dziļa sniega/smilšu režīmu, automobilim tiek atvieglota kustība uz mīkstām, deformējošām virsmām.
Izmantojot divus inovatīvus vilkšanas risinājumus un vilkšanas jaudu līdz 2250 kg atkarībā no transmisijas konfigurācijas, pilnīgi jaunais Kuga modelis vairāk kā jebkad atvieglo vilkšanu neatkarīgi no tā, vai automobilim pievienotas mazas piekabes vai lieli vagoni. Elektriski darbināmo izbīdāmo vilkšanas stieni var vadīt, izmantojot bagāžnieka nodalījumā ērti uzstādīto pogu. Vienu reizi nospiediet pogu, un zem automobiļa uzstādītais sakabes lodes kakls izbīdīsies no savas vietas. Vēlreiz nospiežot pogu, tas automātiski tiks ievilkts atpakaļ. Turklāt ir pieejams arī noņemams vilkšanas stienis, kas ir viegli nofiksējams tam paredzētajā vietā. Kad sakabes lodes kakls netiek izmantots, tas tiek ievietots bagāžniekā.
Komforts, ietilpība un elastīgums ir atslēga uz izsmalcinātākiem Kuga braucēju iespaidiem, kas nodrošina klasē lielāko plašumu otrajā rindā. Pilnīgi jaunais Kuga ir par 44 mm platāks un 89 mm garāks nekā iepriekšējais modelis, savukārt riteņu bāze ir par 20 mm lielāka. Tādējādi salons salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli priekšējos sēdekļos plecu augstumā ir par 43 mm, bet gurnu augstumā par 57 mm platāks, savukārt aizmugurē sēdošajiem pasažieriem plecu augstumā ir par 20 mm, bet gurnu augstumā par 36 mm vairāk vietas. Neskatoties uz kopējo augstumu, kas ir par 20 mm zemāks nekā iepriekšējam modelim, pilnīgi jaunajā Kuga salona griesti priekšā sēdošajiem ir par 13 mm, bet aizmugurē sēdošajiem par 35 mm augstāki.
Aizmugurē sēdošajiem pasažieriem pirmo reizi ir pieejami apsildāmi sāku sēdekļi, turklāt visu aizmugurējo sēdekļu rindu var pabīdīt atpakaļ, lai iegūtu klasē lielāko 1035 mm plašumu kājām, vai uz priekšu, lai par 67 litriem palielinātu bagāžas nodalījuma tilpumu. Pateicoties attālinātajai salikšanas funkcijai, otro sēdekļu rindu var viegli salocīt.
Arī bagāžniekā ir pārveidojamā mantu nodalījuma paklājs, kuram vienā pusē premium klases izskatam un sajūtai ir augstas kvalitātes velūrs, bet otrā pusē – izturīga un stingra gumijas virsma, lai slapjš vai dubļains sporta inventārs nenosmērētu salonu.
Ietilpīgs, praktisks un labi savienots — pilnīgi jaunā Kuga salonā ir iestrādātas inovatīvas inženiertehniskas un progresīvas tehnoloģijas komfortam un ērtībai, kas palīdz integrēt automobili klientu dzīvē.
Pirmo reizi Kuga tiek piedāvāts ar FordPass Connect iegultā modēma tehnoloģiju, kas pārvērš automobili mobilā WiFi tīklājā, kuram var pieslēgt līdz 10 ierīcēm. FordPass Connect ne tikai palīdz autovadītājiem plānot ātrāk, gādā par mierīgākiem braucieniem ar tiešsaistes satiksmes atjauninājumiem navigācijas sistēmai un ļauj pasažieriem straumēt izklaidējošu saturu, esot ceļā, bet arī piedāvā virkni ērtu funkciju, kas pieejamas, izmantojot FordPass mobilo lietotni. To vidū ir:
- automobiļa meklētājs, kas palīdz īpašniekiem atrast savu automobili pārpildītos lielveikalu stāvlaukumos;
- automobiļa statuss, lai pārbaudītu degvielas līmeni, brīdinājumu statusu, motoreļļas daudzumu un daudz ko citu;
- durvju atbloķēšana, kas ļauj atslēgt Kuga durvis no attāluma;
- automobiļa iedarbināšana ar tālvadību Kuga modeļiem ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu**;
- eCall funkcija, kas nopietnas avārijas gadījumā automātiski izveido savienojumu ar avārijas dienestiem un ļauj automobilī sēdošajiem izveidot tiešu savienojumu ar avārijas dienestiem, nospiežot griestu konsolē esošo SOS pogu.
par autovadītāju sasniedzamību ceļā gādā arī bezvadu uzlādes paliktnis zem mērinstrumentu paneļa, kas ļauj atvadīties no vadu mudžekļiem viduskonsolē un viegli uzlādēt saderīgus viedtālruņus. Tas automātiski uztver saderīgas ierīces un sāk uzlādi.
Ierīces var saglabāt savienojumu, izmantojot Bluetooth Ford SYNC 3 sakaru un izklaides sistēmu, vienlaikus izmantojot bezvadu uzlādes iespējas, ko atbalsta 8-collu centrālais skārienjūtīgais ekrāns, ko var vadīt ar piespiešanas un vilkšanas kustībām. SYNC 3 ļauj autovadītājiem kontrolēt audio, navigācijas un klimata kontroles funkcijas, kā arī pievienotos viedtālruņus, izmantojot vienkāršas balss komandas. Apple CarPlay un Android Auto™ savietojamība ir ietverta bez maksas.
Jaunais 12,3 collu LCD instrumentu panelis ir nozarē pirmais, kurā tiek izmantota brīvas formas tehnoloģija, kas nodrošina, ka izliektajām augšmalām nav šuvju. Brīvas formas panelis ietver visā displejā iegultu elektrisko shēmu, kas dizaineriem ļāvusi to atliet formās, kas ievērojami atšķiras no tradicionālā taisnstūra.
Turklāt 24 bitu “īstās krāsas” digitālais instrumentu panelis nodrošina detalizētus, augstas izšķirtspējas, intuitīvākus attēlus un ikonas, kas tiek attēlotas pilnā krāsu spektrā, padarot tās spilgtākas, mazāk acis nogurdinošas un vieglāk lasāmas.
Jauna B&O PLAY skaņas sistēma ļaus automobilī sēdošajiem izbaudīt mūziku, kas straumēta ar FordPass Connect vai viedtālruņiem. Jaudīgā 575 vatu 10-skaļruņu sistēma ietver ārējo pieslēgto zemo frekvenču skaļruni, kas garantē kvalitatīvus zemo frekvenču toņus, vienlaikus augsto frekvenču skaļruņu izvietojums instrumentu panelī optimizēts, lai radītu plašāku skaņas diapazonu sēdekļu līmenī un visiem salonā sēdošajiem nodrošinātu ietverošas skaņas efektu. Visaptveroša statiskā un dinamiskā skaņas reprodukcija nodrošina, ka labi klausīšanās iespaidi tiek nodrošināti neatkarīgi no braukšanas apstākļiem.
Ford brīvroku bagāžnieka atvēršanas tehnoloģija ļauj piekļūt bagāžas nodalījumam pat tad, ja rokas aizņemtas, nesot produktu maisiņus, bērnus vai sporta aprīkojumu, imitējot vienkāršu spēriena kustību zem aizmugurējā bampera. Ford inženieri ir izstrādājuši arī risinājumu izaicinājumam, kur pēc noņemšanas novietot kravas nodalījuma pārsegu: tagad to var ērti ievietot zem jaunās un elastīgās kravas nodalījuma grīdas, un to var viegli izņemt, paraujot siksnu.
Uzlabota salona izsmalcinātības funkcija Active Noise Control ietver trīs mikrofonus, kas stratēģiski izvietoti salonā, lai nodrošinātu motora trokšņa uzraudzību. Pēc tam ar audiosistēmas palīdzību tiek raidīti pretēji skaņas viļņi, lai neitralizētu nevēlamus motora un transmisijas trokšņus. Modeļu Kuga Plug-In Hybrid Vignale, Kuga EcoBlue Hybrid un Kuga 2.0 litru EcoBlue Vignale standartaprīkojumā ietvertā tehnoloģija nodrošina jaunu salona klusuma līmeni.
Pilnīgi jaunais Kuga vēl vairāk uzlabo SUV braukšanas iespaidus, izmantojot modernizētu vadītāja palīgsistēmu paleti, kas izstrādāta, lai sniegtu autovadītājiem pārliecību pie stūres un palīdzētu braukšanas laikā saglabāt koncentrēšanos.
Izsmalcinātas Ford Co-Pilot360 tehnoloģijas uzlabo aizsardzību, braukšanas īpašības un atvieglo parkošanos, lai padarītu braukšanu ērtāku, vieglāku un drošāku.
Pirmo reizi Ford iestrādātā jaunā joslas saglabāšanas palīgsistēma ar aklās zonas brīdinājuma palīgsistēmu apvienos Ford aklās zonas informācijas sistēmu (BLIS) un joslas saglabāšanas palīgsistēmu, lai uzraudzītu, vai, braucot pa šosejām ar vairākām joslām, autovadītāja aklajā zonā no aizmugures netuvojas automobiļi. Ja autovadītājs ieslēdz pagrieziena signālu pirms joslas maiņas vai arī kontroles sistēma uztver joslas maiņu, kad aklajā zonā tuvojas automobilis, kas var potenciāli izraisīt sadursmi, tiek pielietota stūres pagriešana pretējā virzienā, lai brīdinātu autovadītāju un atturētu viņu no joslas maiņas manevra.
Papildus modernizētajā Ford pirmssadursmes palīgsistēmā ar gājēju un velosipēdistu noteikšanas tehnoloģiju būs ietverta jauna krustojuma funkcionalitāte, kas spēj automātiski pielietot bremzes, lai izvairītos no negadījumiem vai mazinātu to sekas, ja autovadītājs mēģina pagriezties, aizšķērsojot satiksmes plūsmu, un sistēma nosaka neizbēgamu sadursmi.
Adaptīvā kruīza kontrole (ACC) ar Stop & Go sistēmu, ātruma ierobežojuma ceļazīmju atpazīšanas un joslas centrēšanas sistēma palīdz automobilim uzturēt ērtu braukšanas distanci aiz priekšā braucošajiem. Sistēma arī palīdz samazināt spriedzi ilgu braucienu laikā, saglabājot automobili joslas centrā, un tas var pielāgot automobiļa ātrumu atļautajās robežās, uzraugot ceļa malās un virs ceļiem izvietotās ātruma ierobežojuma ceļazīmes. Minētās funkcijas tiek nodrošinātas papildus informācijai, ko sniedz iebūvētā navigācijas sistēma.
Joslas centrēšanas sistēma uzrauga ceļa apzīmējumus un var pielietot stūrei vieglu, bet manāmu griezes momentu, lai palīdzētu autovadītājiem saglabāt pozīciju joslas vidū, kad tiek aktivizēta ACC sistēma. Tā darbojas, braucot ar ātrumu līdz 200 km/h, un sniedz vizuālus un skaņas brīdinājumus, ja uztver nepietiekamu stūrēšanas aktivitāti.
Kuga ir pirmais Ford SUV automobilis Eiropā, kas tiek piedāvāts ar projekcijas ekrānu (HUD), kas palīdz autovadītājiem nenovērst acis no ceļa, svarīgāko informāciju attēlojot autovadītāju redzeslaukā. Sistēmas pamatā ir viens no Eiropā lielākajiem redzes laukiem ar izmēru 6x2,5°. Šī ir arī viena no spilgtākajām pieejamajām sistēmām un ir pielāgojama 16 līmeņos līdz 10 000 kandelām uz m2.
Izbīdāmajam polikarbonāta ekrānam ir īpaši filtri, tādējādi to var redzēt arī tie, kuri lieto polarizētas lēcas. Atkarībā no transportlīdzekļa specifikācijas projicējamā informācija ietver ātrumu (vienīgais rādītājs, kas tiek attēlots vienmēr), ceļa zīmju atpazīšanas sistēmas attēlojumu, ACC, navigāciju, pārnesumu indikatoru, izklaides sistēmu un ārkārtas paziņojumus.
BLIS ar perpendikulārās satiksmes brīdinājuma sistēmu brīdina autovadītājus, kuri atpakaļgaitā izbrauc no stāvvietas, par tuvojošamies transportlīdzekļiem, kas varētu šķērsto to braukšanas trajektoriju, kā arī var aktivizēt bremzes, lai izvairītos no sadursmes vai mazinātu tās sekas, ja autovadītājs nereaģē uz brīdinājumiem.
Stop & Go funkcija palīdz ACC sistēmai pilnībā apturēt automobili lēnas satiksmes apstākļos, izmantojot līdz 50% no kopējā bremzēšanas spēka, un pēc tam automātiski atsākt braukšanu, ja apstāšanās ilgums nepārsniedz 3 sekundes. Ja apstāšanās ilgums ir vairāk nekā 3 sekundes, autovadītājs var nospiest pogu uz stūres vai viegli nospiest akseleratora pedāli.
Aktīvā parkošanās palīgsistēma 2 vēl vairāk atvieglo automobiļa novietošanu stāvvietā: tā pilnīgi automātiski veic visus manevrus automobiļa novietošanai stāvvietās paralēli un perpendikulāri brauktuvei, nospiežot tikai vienu pogu. Pateicoties Ford jaunās astoņpakāpju automātiskās pārnesumkārbas elektroniskajai vadībai, sistēma atrod piemērotas stāvvietas, un autovadītājs var kontrolēt automobiļa kustību, vienkārši ieslēdzot neitrālo pārnesumu un turot nospiestu vienu viduskonsolē iebūvētu pogu.
Automobilis pilnībā pārņem pārnesumu pārslēgšanas funkciju, akseleratora un bremžu pedāļa darbību un stūrēšanu, spējot iebraukt stāvvietās, kas ir tikai par 92 centimetriem garākas nekā automobilis, un slīpumā līdz 12% ar braukšanas ātrumu līdz 4 km/h pirms parkošanās manevra uzsākšanas. Tehnoloģija var arī palīdzēt autovadītājam izbraukt no stāvvietām paralēli brauktuvei, izmantojot pilnībā automatizēto palīgsistēmu izbraukšanai no stāvvietas.
Papildu tehnoloģijas, kas izstrādātas, lai palīdzētu Kuga vadītājiem izvairīties no negadījumiem un traucēkļiem:
- preventīvā stūrēšanas palīgsistēma darbojas ar apdzīvotām vietām un autoceļiem piemērotu braukšanas ātrumu un izmanto radaru un kameru, lai uztvertu priekšā esošus automobiļus, kas pārvietojas lēnāk vai stāv, un palīdz kontrolēt stūri, lai autovadītājs varētu apbraukt attiecīgos automobiļus, ja sadursme ir neizbēgama;
- joslas saglabāšanas palīgsistēma aktīvi atbalsta autovadītāju, droši novirzot automobili atpakaļ vajadzīgajā joslā, “iebīdot” stūri pareizajā virzienā;
- platleņķa priekšējā un aizmugurējā kamera ar 180 grādu skatu uz priekšu un atpakaļ nolūkā uzlabot redzamību, braucot atpakaļgaitā, izbraucot no stāvvietām vai piebraucamajiem ceļiem;
- brīdinājums par braukšanu nepareizā virzienā izmanto pie vējstikla piestiprinātu kameru un informāciju no automobiļa navigācijas sistēmas, lai ar skaņas signāliem un vizuāliem brīdinājumiem informētu par iebraukšanas aizlieguma zīmēm uz autoceļu nobrauktuvēm;
Ford adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēma ar prognozējošajām līkumu gaismām un ceļazīmēm pielāgotajām gaismām nodrošina maksimālu redzamību pirms līkuma, krustojuma vai apļa sasniegšanas.
Sistēma izmanto uz priekšu vērstu kameru, lai uzraudzītu joslu apzīmējumus 65 metrus uz priekšu, ļaujot jau laikus pavērst priekšējo lukturu gaismu attiecīgā virzienā, tādējādi uzlabojot redzamību jau iepriekš, nevis paļaujoties tikai uz autovadītāja veiktiem stūrēšanas manevriem. Ford patentētā ceļa zīmju nolasīšanas spēja gaismas stara optimizācijas nolūkā palīdz izvērst gaismas staru krustojumos un rotācijas apļos, lai labāk izgaismotu iespējamus apdraudējumus, kas nav braukšanas virzienā.
Neapžilbinošās tālās gaismas novērš pašpārmetumus par nejaušu citu autovadītāju apžilbināšanu un palīdz to lietotājiem labāk saskatīt ceļu, braucot naktī, pielietojot priekšējās gaismas, kurās izmantota inovatīva pielāgojama cilindra konfigurācija, lai nodrošinātu lielāku elastību un vieglākas, mazāk traucējošas pārejas.
Ja notiek negadījums, jaunā pēcsadursmes bremzēšanas sistēma palīdz samazināt iespējamas atkārtotas sadursmes ietekmi, automātiski palielinot bremžu spiedienu, ja tiek uztverta sākotnēja sadursme. Automobiļa palēnināšana var samazināt pasažieru ievainojumus un ierobežot turpmākus automobiļa bojājumus.
“Mēs neticam tehnoloģijai tikai tehnoloģijas pēc,” sacīja Roulijs. “Tādas funkcijas, kā mūsu FordPass Connect iebūvētais modēms un jaunā joslas saglabāšanas palīgsistēma ar aklās zonas brīdinājuma palīgsistēmu apvienojumā ar mūsu jauno Ford Hybrid piedziņas risinājumu klāstu ir paredzētas, lai atspoguļotu aizvien plašāko mūsu automobiļu izmantošanas daudzveidību un palīdzētu pilnīgi jaunajam Kuga nemanāmi kļūt par daļu no klientu dzīves.”
Ford šodien atklāja stilīgo un īpatnējo pilnīgi jaunā Kuga SUV modeļu klāstu, kas pirmo reizi piedāvā ārišķīgu un jaunu salona dizainu ar premium klases proporcijām, nodrošinot vēl lielāku ietilpību un komfortu.
Ford visu laiku viselektrificētākais automobilis, izsmalcinātais pilnīgi jaunais Kuga Titanium, sportiskais Kuga ST-Line un augstākā līmeņa Kuga Vignale piedāvās modernizētas hibrīda piedziņas, lai nodrošinātu bezprecedenta Ford SUV degvielas ekonomiju.
Visaptverošais modeļu klāsts ietver Kuga pie elektrotīkla pieslēdzamā hibrīda, Kuga EcoBlue Hybrid (vieglā hibrīda) un Kuga Hybrid (pilna hibrīda) variantus kombinācijā ar Ford 2.0 litru EcoBlue dīzeļmotoru, 1.5 litru EcoBlue dīzeļmotoru un 1.5 litru EcoBoost benzīna motoriem, kā arī inteliģento jauno astoņu pakāpju automātisko transmisiju.
Kuga ir vispārdotākais Ford SUV Eiropā un trešais vispārdotākais Ford automobilis reģionā pēc Fiesta un Focus. 2018. gadā klienti iegādājās 153 800 Kuga modeļus, nodrošinot Ford SUV pārdošanas apjomu kāpumu par vairāk nekā 19 procentiem.
Pilnīgi jaunais Kuga modelis piedāvā vēl intuitīvākas komforta un autovadītāja palīgfunkcijas, nodrošinot klientiem labāku sasniedzamību kustībā. Izsmalcinātās tehnoloģijas ietver FordPass Connect iegultu modēmu, bezvadu uzlādes paliktņu tehnoloģijas, kā arī Ford SYNC 3 informācijas un izklaides sistēmu ar 8 collu centrālo skārienjūtīgo ekrānu. Premium līmeņa B&O audiosistēma nodrošina augstas kvalitātes skaņu, un nozarē pirmo brīvas formas 12,3 collu LCD instrumentu paneli ar “īstu krāsu”, kas ir vēl informatīvāks, intuitīvāks un vieglāk lasāms.
Jaunā Stop & Go, ātruma ierobežojuma ceļazīmju atpazīšanas sistēmas un joslas centrēšanas sistēmas tehnoloģijas palīdz autovadītājiem pārvietoties intensīvā pilsētas satiksmē un satiksmē uz šosejas ar lielāku pārliecību nekā jebkad agrāk, savukārt prognozējošās līkumu gaismas un ceļazīmēm pielāgotas gaismas uzlabo redzamību tumsā. Projekcijas ekrāna tehnoloģija palīdz autovadītājiem nenovērst skatienu no ceļa, un aktīvā parkošanās palīgsistēma 2 ļauj veikt pilnībā automatizētus parkošanās manevrus ar vienu pogas nospiešanu.
“Pilnīgi jaunais Kuga ir mūsu līdz šim labākais piemērs Ford uz cilvēku vērstajai pieejai; tas izstrādāts ciešā sadarbībā ar SUV pircējiem, lai nodrošinātu īpatnēju stilu, bezprecedenta piedziņas izvēli, premium līmeņa komfortu un modernizētas tehnoloģijas, kas īpašniekiem atvieglo dzīvi gan automobilī, gan ārpus tā,” sacīja Ford of Europe prezidents Stjuatrs Roulijs [Stuart Rowley].
Pilnīgi jaunais Kuga Ford Eiropas klientiem ir vidējā izmēra SUV trešā paaudze kopš šī nosaukuma ieviešanas 2008. gadā. Kopš 2008. gada Ford Eiropā ir pārdevis vairāk nekā 1 miljonu Kuga modeļu.
Pilnīgi jaunais Kuga ir pirmais SUV, kura pamatā ir Ford jaunā globāla mēroga C2 arhitektūra, kas atbalsta uzlabotu aerodinamiku, lai nodrošinātu labāku ekonomiskumu un nodrošina līdz 90 kg mazāku svaru salīdzinājumā ar iepriekšējiem modeļiem, kas aprīkoti ar līdzvērtīgiem piedziņas variantiem. Turklāt jaunā arhitektūra izstrādāta, lai uzlabotu izturību sadursmes gadījumā; tā nodrošina par 10 procentiem augstāku vērpes noturību, lai sniegtu uzlabotu braukšanas dinamiku un izsmalcinātību; kā arī nodrošina lielāku salona Ford vidējā izmēra modeļu ietilpību un izteiksmīgu un dinamisku dizainu.
Pilnīgi jaunajam Kuga pirmo reizi ir īpatnējs, jauns virsbūves dizains, kas ir reljefāks un vienkāršots, ar premium klases proporcijām. Plūstošāks siluets ietver garāku riteņu bāzi, kas veido labāku saķeri ar ceļu, padarot braucienu ērtāku un stabilāku; lielāku motora pārsegu; vēl vairāk atgāztu aizmugurējā vējstikla leņķi; un zemāku jumta līniju. Rezultātā izveidots enerģētiskāks, veiklāks un jaudīgāks izskats nekā jebkad agrāk.
Pielāgots izvēļu spektrs ietver dažādus Kuga Vignale, ST-Line un Titanium variantu izpildījumus, un katrs no tiem ir ar vienreizēju raksturu, lai atspoguļotu klientu personību. Modernā un pārliecinātā stilā veidotais Kuga Titanium modelis izceļas ar pirmklasīgu specifikāciju un kvalitāti un tiks piedāvāta klientiem visā Eiropā. Modelī akcentēta sportiska priekšējā motora aizsargplāksne un aizmugurējais difuzors, spoguļu korpusi, sānu apdare un durvju rokturi virsbūves krāsā, LED dienas braukšanas gaismas un standartaprīkojumā pieejamie 17-collu vai papildaprīkojumā pieejamie 19 collu vieglmetāla diski.
Augstākā līmeņa modelis Kuga Vignale ietver ekskluzīvu specifikāciju un pedantisku darbu, par ko liecina pēc pasūtījuma gatavotie Vignale ornamenti, ieskaitot satīna alumīnija apdares elementus jumta reliņiem, bamperus un sānu uzlikas, kā arī vienreizēju priekšējā un aizmugurējā bampera dizainu. Saistībā ar virsbūvi jāpiemin arī zīmīgā Vignale priekšējā tīklveida reste ar hroma apdari un dubultais izpūtējs, kā arī standartaprīkojumā pieejamie 18-collu un papildaprīkojumā pieejamie 19 vai 20 collu vieglmetāla diski. Salona dizainu papildus uzlabo Windsor ādas sēdekļi ar ekskluzīvu Vignale sešstūru dizainu, ārā ietīta apsildāma stūre un premium klases velūra paklājiņi.
Drosmīgais Kuga ST-Line stils, ko iedvesmojuši Ford Performance modeļi, ietver bamperus virsbūves krāsā un sānu sliekšņu uzlikas; kā arī resti, priekšējo motora aizsargplāksni, aizmugurējo difuzoru un jumta reliņus ar melnu apdari. Sportisko raksturu vēl vairāk papildina liels aizmugurējais spoileris, standartaprīkojumā pieejamie 18-collu vai papildaprīkojumā pieejamie 19 collu vieglmetāla diski un dubultais sporta izpūtējs. Salonā enerģisko personību atspoguļo tumša griestu apdare, ekskluzīvs ST-Line sēdekļu dizains ar kontrastējošām sarkanām šuvēm, vieglmetāla pedāļi, stūra ar plakanu apakšu un ST-Line paklājiņi, kā arī sliekšņu plāksnes.
“Kuga pircēji izteicās, ka ir gatavi vēl emocionālākam dizainam, un mūsu pilnīgi jaunais Kuga modelis ir prasmīgi veidota skulptūra. Vizuāli ārišķīgāks, zemāks un platāks – tas liek jums justies sajūsmināties, uz to tikai paskatoties,” sacīja Ford of Europe dizaina direktors Amko Lēnarts [Amko Leenarts]. “Pilnīgi jaunais salons ir patvērums, kas izstrādāts, lai padarītu ikdienas dzīvi izdevušos. Saskanīgs un gaisīgs, tas apvieno premium klases materiālus, precīzu darbu un vismodernāko tehnoloģiju.”
Pilnīgi jaunais Kuga modelis tiek piedāvāts 12 krāsās, ieskaitot jauno metālisko Diffused Silver un Sedona Orange. Blue Panther, jauna apdare, kas pieejama tikai Vignale modeļiem, visam pievieno premium klases krāsas apdari ar trīskāršu Lucid Red un Star White perlamutra pārklājumu.
Pēc Ford gada sākumā veiktā paziņojuma, ka visiem modeļiem, sākot ar pilnīgi jauno Focus, būs pieejama vismaz viena elektrificēta iespēja, pilnīgi jaunais Kuga kļūs par pirmo Ford automobili, kas tiks piedāvāts ar elektrotīklam pieslēdzama hibrīda, vieglā hibrīda un pilna hibrīda piedziņas tehnoloģiju.
Kopš izlaišanas brīža pieejamais pilnīgi jaunais Kuga elektrotīklam pieslēdzamais hibrīds piedāvā nobraukuma distanci un brīvību, ko tradicionālais iekšdedzes motors sniedz kombinācijā ar elektriskās piedziņas efektivitāti un izsmalcinātību.
Jaudas sadales arhitektūra apvieno 2.5 litru četru cilindru Atkinsona cikla benzīna motoru, elektromotoru un ģeneratoru, kā arī 14,4 kWh litija jonu akumulatoru, lai nodrošinātu 225 ZS jaudu. Ford pirmais elektrotīklam pieslēdzamais hibrīds Eiropā nodrošinās vairāk nekā 50 km nobraukumu elektropiedziņas režīmā, paredzams, ka elektrotīklam pieslēdzamā Kuga degvielas patēriņš būs 1,2 l/100 km un CO2 izmešu daudzums 29 g/km.*
Akumulatoru var uzlādēt, izmantojot priekšējā spārnā iebūvētu uzlādes portu, un tas automātiski tiek lādēts kustībā, izmantojot reģeneratīvo uzlādes tehnoloģiju, kas saglabā parasti bremzējot zaudēto kinētisko enerģiju. Paredzams, ka pilnai akumulatora uzlādei no ārējā 230 voltu elektrības avota būs nepieciešamas aptuveni 4 stundas.
Autovadītāji var izvēlēties, kad un kā izmantot akumulatora jaudu, pielietojot EV Auto, EV Now, EV Later un EV Charge režīmus. Kad akumulators sasniedz zemāko uzlādes stāvokli, Kuga automātiski pārslēdzas EV Auto režīmā – papildinot benzīna motora jaudu ar elektromotora atbalstu, izmantojot no jauna saglabāto enerģiju, lai nodrošinātu optimālu degvielas patēriņu.
Pilnīgi jaunajam EcoBlue Hybrid ir uzlabots Ford 150 ZS 2.0 litru EcoBlue dīzeļmotors, lai sniegtu vēl labāku degvielas ekonomiju. Vieglajā hibrīda tehnoloģijā ir izmantots integrēts starteris/ģenerators (BISG) ar siksnas piedziņu, kas nomaina standarta maiņstrāvas ģeneratoru, ļaujot atgūt un saglabāt enerģiju, kas rodas automobiļa palēninājuma laikā, un uzlādējot 48 voltu ar gaisa dzesēšanas sistēmu aprīkoto litija jonu akumulatora paketi. BISG arī darbojas kā motors, izmantojot saglabāto enerģiju, lai normālas braukšanas un paātrinājuma apstākļos motoram nodrošinātu elektriskā griezes momenta atbalstu, kā arī automobiļa elektrisko palīgierīču darbību.
48 voltu sistēma ļauj pilnīgi jaunā Kuga Auto Start-Stop tehnoloģijai darboties arī citās situācijās, lai nodrošinātu papildu degvielas ekonomiju, lai nodrošinātu paredzēto CO2 izmešu daudzumu no 132 g/km un degvielas patēriņu 5,0 l/100 km.
Kuga Hybrid tiek izmantota pašuzlādes pilna hibrīda piedziņa, kas ļauj braukt pilnīgi elektriskā režīmā un apvieno 2,5 litru Atkinsona cikla benzīna motoru; elektromotoru; ģeneratoru; litija-jonu akumulatoru un Ford izstrādātu automātisko transmisiju ar jaudas sadali. Kuga Hybrid būs pieejams 2020. gada otrajā pusē, tam būs priekšējo riteņu piedziņa un Ford inteliģentā pilnpiedziņas sistēma, nodrošinot paredzēto CO2 izmešu daudzumu no 130 g/km un degvielas patēriņu 5,6 l/100 km.
Pilnīgi jaunā Kuga klienti var izvēlēties arī no kādu plašā Ford EcoBoost benzīna un Ford EcoBlue dīzeļdzinēju klāsta ar optimizētu jaudu un izsmalcinātību, kas atbilst striktajiem Euro 6 izmešu standartiem, kas aprēķināti, izmantojot vieglajiem transportlīdzekļiem paredzēto pasaules mēroga testa procedūru (WLTP). Piedziņu papildina standartaprīkojumā iekļauta Auto Start-Stop sistēma, kas samazina ekspluatācijas izmaksas, kā arī plūstoši pārslēdzamā sešpakāpju manuālā pārnesumkārba un jaunā astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba, lai nodrošinātu bezrūpīgu automobiļa vadīšanu.
Paredzēts, ka 180 ZS 2.0 litru EcoBlue motora degvielas patēriņš būs no 5,7 l/100 km, bet CO2 izmešu daudzums sasniegs 150 g/km. Degvielas ekonomija ir uzlabota, izmantojot integrētu ieplūdes sistēmu ar spoguļattēla ieplūdes mehānismu, lai nodrošinātu optimizētu motora elpošanu, un zemas inerces turbo kompresoru. Augstspiediena degvielas iesmidzināšanas sistēma ir atsaucīgāka, klusāka un nodrošina precīzāku degvielas padevi. Standartaprīkojumā ietvertā selektīvā katalizatora samazinātā izmešu daudzuma pēcapstrādes sistēma nodrošina vēl būtiskāku NOX samazinājumu. Papildu 2,0 litru EcoBlue inovācijas, kas samazina berzi, ietver:
- par 10 mm nobīdīta kloķvārpsta, kas samazina virzuļu sānu noslodzi, ierobežojot berzi pret cilindru sienām;
- Tērauda virzuļus, kas nodrošina optimizētu izmēru un mazāku izplešanos sakarstot
- samazināts kloķvārpstas gultņu diametrs;
- sadales vārpstas un eļļas sūkņa piedziņas siksnas dizains, kas ir tiešā saskarē ar motoreļļu.
Ford 1,5 litru EcoBlue motors tiek piedāvāts ar 120 ZS, un paredzams, ka tā degvielas patēriņš būs no 4,8 l/100 km, bet CO2 izmešu daudzums sasniegs 127 g/km, pateicoties inovatīvajām tehnoloģijām, starp kurām minamas šādas:
- zemspiediena izplūdes gāzu recirkulācija apvienojumā ar uzpūtes gaisa dzesēšanu ar ūdeni un gaisu, kas nodrošina efektīvāku sadedzināšanu un mazāku izmešu daudzumu;
- integrēts ieplūdes kolektors optimizētai dzinēja elpošanai;
- zemas inerces turbokompresora darbība ātrākai, vieglāk kontrolējamai turbīnas reakcijai ar raķešu dzinēja materiāliem, kas paredzēti darbam augstā temperatūrā;
- augstspiediena degvielas iesmidzināšanas sistēma, kas ir atsaucīgāka, klusāka un nodrošina precīzāku degvielas padevi.
1,5 litru EcoBoost motors tiek piedāvāts ar 120 ZS un 150 ZS jaudu, un paredzams, ka tā degvielas patēriņš būs no 6,5 l/100 km, bet CO2 izmešu daudzums sasniegs 149 g/km, pateicoties Ford nozarē pirmo reizi piedāvātajai cilindru deaktivizēšanas sistēmai trīscilindru motoram: Tehnoloģija var automātiski izslēgt vienu no motora cilindriem, kad nav nepieciešama pilna jauda, piemēram, braucot no kalna vai braucot vienmērīgi, kad nepieciešams izmantot tikai daļu no motora jaudas. Cilindru deaktivēšanas sistēma var atslēgt un atkal ieslēgt vienu no cilindriem vien 14 milisekundēs – kas ir 20 reizes ātrāk par acu pamirkšķināšanu – neietekmējot veiktspēju vai izsmalcinātību.
Motoros ir izmantotas arī būtiskākās EcoBoost tehnoloģijas, tostarp progresīvs turbokompresors, augstspiediena tiešās degvielas iesmidzināšanas sistēma un dubulta vārstu pacēluma laika regulēšana. Daļiņu emisija ir samazināta, izmantojot standarta daļiņu filtra tehnoloģiju. Papildu inovācijas ir šādas:
- jauns centrālās iesmidzināšanas sistēmas un tiešās iesmidzināšanas sistēmas apvienojums, kas palīdz nodrošināt iespaidīgu jaudu un reaģētspēju un samazina degvielas patēriņu, turklāt īpaši uzlabo degvielas ekonomiju pie zemas dzinēja slodzes;
- zemas berzes trīs cilindru struktūra, kas ļauj sasniegt lielu griezes momentu arī tad, kad apgriezienu skaits ir mazs;
- integrēts izplūdes kolektors, kas palielina degvielas ekonomiju, ļaujot ātrāk sasniegt optimālo temperatūru, kā arī ātrāk nodrošina nepieciešamo griezes momentu, samazinot izplūdes gāzu ceļu no cilindriem līdz turbokompresoram;
- alumīnija konstrukcija, kas nodrošina mazāku svaru.
Ford jaunā ātras darbības astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba ir izstrādāta, lai vēl vairāk samazinātu degvielas patēriņu un nodrošinātu reaģējošu vadību. Pieejams ar 120 ZS 1.5 litru EcoBlue un 180 ZS 2.0 litru EcoBlue motoriem, un tajā tiek izmantota:
- adaptīvā pārnesumu pārslēgšanas plānošanas sistēma, kas izvērtē konkrētā autovadītāja braukšanas stilu, lai optimizētu pārnesumu pārslēgšanas laikus. Sistēma var uztvert augšup un lejup ejošus slīpumus un asus līkumus, attiecīgi pielāgojot pārnesumu pārslēgšanu, lai nodrošinātu stabilāku, patīkamāku un izsmalcinātāku vadību;
- adaptīvā pārnesumu pārslēgšanas kvalitātes kontrole, kas izvērtē automobiļa un apkārtējās vides informāciju, lai palīdzētu noregulēt sajūga spiedienu, nodrošinot plūstošu pārnesumu pārslēgšanu. Šī sistēma arī pielāgo pārnesumu pārslēgšanu braukšanas stilam.
Pilnīgi jaunā Kuga modeļa 180 ZS 2.0 litru EcoBlue motors ir apvienots ar Ford inteliģento pilnpiedziņas sistēmu un optimizē zemo griezes momentu un troksni, vibrāciju un griezīgumu, vienlaikus nodrošinot vienmērīgu un lineāru paātrinājumu, lai sniegtu ērtākas braukšanas iespaidus.
“Viens lielums neder visam, tādēļ pilnīgi jaunajam Kuga modelim mēs esam izstrādājuši niansētu piedziņas stratēģiju, kas palīdz klientiem atrast pareizo risinājumu savam dzīvesstilam un sniedz atbalstu SUV vadītājiem, padarot pāreju uz elektrificētu režīmu vieglu un baudāmu,” sacīja Ford of Europe Inženiertehniskās nodaļas izpilddirektors Jergs Bejers [Joerg Beyer]. “Kuga ir pirmais Ford automobilis, kurā ir pieejama pilna izsmalcinātu Ford Hybrid piedziņas risinājumu palete.”
Kuga arī pirmo reizi piedāvā atlasāmu piedziņas režīma tehnoloģiju, kas ļauj autovadītājiem pielāgot akseleratora pedāļa reakciju, stūrēšanas vieglumu un vilkmes kontroli, kā arī ātrumu pārslēgšanas laiku modeļiem ar automātisko transmisiju, lai pielāgotu reakciju un jaudu braukšanas apstākļiem.
Līdz ar režīmiem Normal, Sport un Eco Slippery režīms piedāvā autovadītājiem lielāku pārliecību uz ceļa ar samazinātu saķeri, piemēram, uz sniega un ledus. Izmantojot dziļa sniega/smilšu režīmu, automobilim tiek atvieglota kustība uz mīkstām, deformējošām virsmām.
Izmantojot divus inovatīvus vilkšanas risinājumus un vilkšanas jaudu līdz 2250 kg atkarībā no transmisijas konfigurācijas, pilnīgi jaunais Kuga modelis vairāk kā jebkad atvieglo vilkšanu neatkarīgi no tā, vai automobilim pievienotas mazas piekabes vai lieli vagoni. Elektriski darbināmo izbīdāmo vilkšanas stieni var vadīt, izmantojot bagāžnieka nodalījumā ērti uzstādīto pogu. Vienu reizi nospiediet pogu, un zem automobiļa uzstādītais sakabes lodes kakls izbīdīsies no savas vietas. Vēlreiz nospiežot pogu, tas automātiski tiks ievilkts atpakaļ. Turklāt ir pieejams arī noņemams vilkšanas stienis, kas ir viegli nofiksējams tam paredzētajā vietā. Kad sakabes lodes kakls netiek izmantots, tas tiek ievietots bagāžniekā.
Komforts, ietilpība un elastīgums ir atslēga uz izsmalcinātākiem Kuga braucēju iespaidiem, kas nodrošina klasē lielāko plašumu otrajā rindā. Pilnīgi jaunais Kuga ir par 44 mm platāks un 89 mm garāks nekā iepriekšējais modelis, savukārt riteņu bāze ir par 20 mm lielāka. Tādējādi salons salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli priekšējos sēdekļos plecu augstumā ir par 43 mm, bet gurnu augstumā par 57 mm platāks, savukārt aizmugurē sēdošajiem pasažieriem plecu augstumā ir par 20 mm, bet gurnu augstumā par 36 mm vairāk vietas. Neskatoties uz kopējo augstumu, kas ir par 20 mm zemāks nekā iepriekšējam modelim, pilnīgi jaunajā Kuga salona griesti priekšā sēdošajiem ir par 13 mm, bet aizmugurē sēdošajiem par 35 mm augstāki.
Aizmugurē sēdošajiem pasažieriem pirmo reizi ir pieejami apsildāmi sāku sēdekļi, turklāt visu aizmugurējo sēdekļu rindu var pabīdīt atpakaļ, lai iegūtu klasē lielāko 1035 mm plašumu kājām, vai uz priekšu, lai par 67 litriem palielinātu bagāžas nodalījuma tilpumu. Pateicoties attālinātajai salikšanas funkcijai, otro sēdekļu rindu var viegli salocīt.
Arī bagāžniekā ir pārveidojamā mantu nodalījuma paklājs, kuram vienā pusē premium klases izskatam un sajūtai ir augstas kvalitātes velūrs, bet otrā pusē – izturīga un stingra gumijas virsma, lai slapjš vai dubļains sporta inventārs nenosmērētu salonu.
Ietilpīgs, praktisks un labi savienots — pilnīgi jaunā Kuga salonā ir iestrādātas inovatīvas inženiertehniskas un progresīvas tehnoloģijas komfortam un ērtībai, kas palīdz integrēt automobili klientu dzīvē.
Pirmo reizi Kuga tiek piedāvāts ar FordPass Connect iegultā modēma tehnoloģiju, kas pārvērš automobili mobilā WiFi tīklājā, kuram var pieslēgt līdz 10 ierīcēm. FordPass Connect ne tikai palīdz autovadītājiem plānot ātrāk, gādā par mierīgākiem braucieniem ar tiešsaistes satiksmes atjauninājumiem navigācijas sistēmai un ļauj pasažieriem straumēt izklaidējošu saturu, esot ceļā, bet arī piedāvā virkni ērtu funkciju, kas pieejamas, izmantojot FordPass mobilo lietotni. To vidū ir:
- automobiļa meklētājs, kas palīdz īpašniekiem atrast savu automobili pārpildītos lielveikalu stāvlaukumos;
- automobiļa statuss, lai pārbaudītu degvielas līmeni, brīdinājumu statusu, motoreļļas daudzumu un daudz ko citu;
- durvju atbloķēšana, kas ļauj atslēgt Kuga durvis no attāluma;
- automobiļa iedarbināšana ar tālvadību Kuga modeļiem ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu**;
- eCall funkcija, kas nopietnas avārijas gadījumā automātiski izveido savienojumu ar avārijas dienestiem un ļauj automobilī sēdošajiem izveidot tiešu savienojumu ar avārijas dienestiem, nospiežot griestu konsolē esošo SOS pogu.
par autovadītāju sasniedzamību ceļā gādā arī bezvadu uzlādes paliktnis zem mērinstrumentu paneļa, kas ļauj atvadīties no vadu mudžekļiem viduskonsolē un viegli uzlādēt saderīgus viedtālruņus. Tas automātiski uztver saderīgas ierīces un sāk uzlādi.
Ierīces var saglabāt savienojumu, izmantojot Bluetooth Ford SYNC 3 sakaru un izklaides sistēmu, vienlaikus izmantojot bezvadu uzlādes iespējas, ko atbalsta 8-collu centrālais skārienjūtīgais ekrāns, ko var vadīt ar piespiešanas un vilkšanas kustībām. SYNC 3 ļauj autovadītājiem kontrolēt audio, navigācijas un klimata kontroles funkcijas, kā arī pievienotos viedtālruņus, izmantojot vienkāršas balss komandas. Apple CarPlay un Android Auto™ savietojamība ir ietverta bez maksas.
Jaunais 12,3 collu LCD instrumentu panelis ir nozarē pirmais, kurā tiek izmantota brīvas formas tehnoloģija, kas nodrošina, ka izliektajām augšmalām nav šuvju. Brīvas formas panelis ietver visā displejā iegultu elektrisko shēmu, kas dizaineriem ļāvusi to atliet formās, kas ievērojami atšķiras no tradicionālā taisnstūra.
Turklāt 24 bitu “īstās krāsas” digitālais instrumentu panelis nodrošina detalizētus, augstas izšķirtspējas, intuitīvākus attēlus un ikonas, kas tiek attēlotas pilnā krāsu spektrā, padarot tās spilgtākas, mazāk acis nogurdinošas un vieglāk lasāmas.
Jauna B&O PLAY skaņas sistēma ļaus automobilī sēdošajiem izbaudīt mūziku, kas straumēta ar FordPass Connect vai viedtālruņiem. Jaudīgā 575 vatu 10-skaļruņu sistēma ietver ārējo pieslēgto zemo frekvenču skaļruni, kas garantē kvalitatīvus zemo frekvenču toņus, vienlaikus augsto frekvenču skaļruņu izvietojums instrumentu panelī optimizēts, lai radītu plašāku skaņas diapazonu sēdekļu līmenī un visiem salonā sēdošajiem nodrošinātu ietverošas skaņas efektu. Visaptveroša statiskā un dinamiskā skaņas reprodukcija nodrošina, ka labi klausīšanās iespaidi tiek nodrošināti neatkarīgi no braukšanas apstākļiem.
Ford brīvroku bagāžnieka atvēršanas tehnoloģija ļauj piekļūt bagāžas nodalījumam pat tad, ja rokas aizņemtas, nesot produktu maisiņus, bērnus vai sporta aprīkojumu, imitējot vienkāršu spēriena kustību zem aizmugurējā bampera. Ford inženieri ir izstrādājuši arī risinājumu izaicinājumam, kur pēc noņemšanas novietot kravas nodalījuma pārsegu: tagad to var ērti ievietot zem jaunās un elastīgās kravas nodalījuma grīdas, un to var viegli izņemt, paraujot siksnu.
Uzlabota salona izsmalcinātības funkcija Active Noise Control ietver trīs mikrofonus, kas stratēģiski izvietoti salonā, lai nodrošinātu motora trokšņa uzraudzību. Pēc tam ar audiosistēmas palīdzību tiek raidīti pretēji skaņas viļņi, lai neitralizētu nevēlamus motora un transmisijas trokšņus. Modeļu Kuga Plug-In Hybrid Vignale, Kuga EcoBlue Hybrid un Kuga 2.0 litru EcoBlue Vignale standartaprīkojumā ietvertā tehnoloģija nodrošina jaunu salona klusuma līmeni.
Pilnīgi jaunais Kuga vēl vairāk uzlabo SUV braukšanas iespaidus, izmantojot modernizētu vadītāja palīgsistēmu paleti, kas izstrādāta, lai sniegtu autovadītājiem pārliecību pie stūres un palīdzētu braukšanas laikā saglabāt koncentrēšanos.
Izsmalcinātas Ford Co-Pilot360 tehnoloģijas uzlabo aizsardzību, braukšanas īpašības un atvieglo parkošanos, lai padarītu braukšanu ērtāku, vieglāku un drošāku.
Pirmo reizi Ford iestrādātā jaunā joslas saglabāšanas palīgsistēma ar aklās zonas brīdinājuma palīgsistēmu apvienos Ford aklās zonas informācijas sistēmu (BLIS) un joslas saglabāšanas palīgsistēmu, lai uzraudzītu, vai, braucot pa šosejām ar vairākām joslām, autovadītāja aklajā zonā no aizmugures netuvojas automobiļi. Ja autovadītājs ieslēdz pagrieziena signālu pirms joslas maiņas vai arī kontroles sistēma uztver joslas maiņu, kad aklajā zonā tuvojas automobilis, kas var potenciāli izraisīt sadursmi, tiek pielietota stūres pagriešana pretējā virzienā, lai brīdinātu autovadītāju un atturētu viņu no joslas maiņas manevra.
Papildus modernizētajā Ford pirmssadursmes palīgsistēmā ar gājēju un velosipēdistu noteikšanas tehnoloģiju būs ietverta jauna krustojuma funkcionalitāte, kas spēj automātiski pielietot bremzes, lai izvairītos no negadījumiem vai mazinātu to sekas, ja autovadītājs mēģina pagriezties, aizšķērsojot satiksmes plūsmu, un sistēma nosaka neizbēgamu sadursmi.
Adaptīvā kruīza kontrole (ACC) ar Stop & Go sistēmu, ātruma ierobežojuma ceļazīmju atpazīšanas un joslas centrēšanas sistēma palīdz automobilim uzturēt ērtu braukšanas distanci aiz priekšā braucošajiem. Sistēma arī palīdz samazināt spriedzi ilgu braucienu laikā, saglabājot automobili joslas centrā, un tas var pielāgot automobiļa ātrumu atļautajās robežās, uzraugot ceļa malās un virs ceļiem izvietotās ātruma ierobežojuma ceļazīmes. Minētās funkcijas tiek nodrošinātas papildus informācijai, ko sniedz iebūvētā navigācijas sistēma.
Joslas centrēšanas sistēma uzrauga ceļa apzīmējumus un var pielietot stūrei vieglu, bet manāmu griezes momentu, lai palīdzētu autovadītājiem saglabāt pozīciju joslas vidū, kad tiek aktivizēta ACC sistēma. Tā darbojas, braucot ar ātrumu līdz 200 km/h, un sniedz vizuālus un skaņas brīdinājumus, ja uztver nepietiekamu stūrēšanas aktivitāti.
Kuga ir pirmais Ford SUV automobilis Eiropā, kas tiek piedāvāts ar projekcijas ekrānu (HUD), kas palīdz autovadītājiem nenovērst acis no ceļa, svarīgāko informāciju attēlojot autovadītāju redzeslaukā. Sistēmas pamatā ir viens no Eiropā lielākajiem redzes laukiem ar izmēru 6x2,5°. Šī ir arī viena no spilgtākajām pieejamajām sistēmām un ir pielāgojama 16 līmeņos līdz 10 000 kandelām uz m2.
Izbīdāmajam polikarbonāta ekrānam ir īpaši filtri, tādējādi to var redzēt arī tie, kuri lieto polarizētas lēcas. Atkarībā no transportlīdzekļa specifikācijas projicējamā informācija ietver ātrumu (vienīgais rādītājs, kas tiek attēlots vienmēr), ceļa zīmju atpazīšanas sistēmas attēlojumu, ACC, navigāciju, pārnesumu indikatoru, izklaides sistēmu un ārkārtas paziņojumus.
BLIS ar perpendikulārās satiksmes brīdinājuma sistēmu brīdina autovadītājus, kuri atpakaļgaitā izbrauc no stāvvietas, par tuvojošamies transportlīdzekļiem, kas varētu šķērsto to braukšanas trajektoriju, kā arī var aktivizēt bremzes, lai izvairītos no sadursmes vai mazinātu tās sekas, ja autovadītājs nereaģē uz brīdinājumiem.
Stop & Go funkcija palīdz ACC sistēmai pilnībā apturēt automobili lēnas satiksmes apstākļos, izmantojot līdz 50% no kopējā bremzēšanas spēka, un pēc tam automātiski atsākt braukšanu, ja apstāšanās ilgums nepārsniedz 3 sekundes. Ja apstāšanās ilgums ir vairāk nekā 3 sekundes, autovadītājs var nospiest pogu uz stūres vai viegli nospiest akseleratora pedāli.
Aktīvā parkošanās palīgsistēma 2 vēl vairāk atvieglo automobiļa novietošanu stāvvietā: tā pilnīgi automātiski veic visus manevrus automobiļa novietošanai stāvvietās paralēli un perpendikulāri brauktuvei, nospiežot tikai vienu pogu. Pateicoties Ford jaunās astoņpakāpju automātiskās pārnesumkārbas elektroniskajai vadībai, sistēma atrod piemērotas stāvvietas, un autovadītājs var kontrolēt automobiļa kustību, vienkārši ieslēdzot neitrālo pārnesumu un turot nospiestu vienu viduskonsolē iebūvētu pogu.
Automobilis pilnībā pārņem pārnesumu pārslēgšanas funkciju, akseleratora un bremžu pedāļa darbību un stūrēšanu, spējot iebraukt stāvvietās, kas ir tikai par 92 centimetriem garākas nekā automobilis, un slīpumā līdz 12% ar braukšanas ātrumu līdz 4 km/h pirms parkošanās manevra uzsākšanas. Tehnoloģija var arī palīdzēt autovadītājam izbraukt no stāvvietām paralēli brauktuvei, izmantojot pilnībā automatizēto palīgsistēmu izbraukšanai no stāvvietas.
Papildu tehnoloģijas, kas izstrādātas, lai palīdzētu Kuga vadītājiem izvairīties no negadījumiem un traucēkļiem:
- preventīvā stūrēšanas palīgsistēma darbojas ar apdzīvotām vietām un autoceļiem piemērotu braukšanas ātrumu un izmanto radaru un kameru, lai uztvertu priekšā esošus automobiļus, kas pārvietojas lēnāk vai stāv, un palīdz kontrolēt stūri, lai autovadītājs varētu apbraukt attiecīgos automobiļus, ja sadursme ir neizbēgama;
- joslas saglabāšanas palīgsistēma aktīvi atbalsta autovadītāju, droši novirzot automobili atpakaļ vajadzīgajā joslā, “iebīdot” stūri pareizajā virzienā;
- platleņķa priekšējā un aizmugurējā kamera ar 180 grādu skatu uz priekšu un atpakaļ nolūkā uzlabot redzamību, braucot atpakaļgaitā, izbraucot no stāvvietām vai piebraucamajiem ceļiem;
- brīdinājums par braukšanu nepareizā virzienā izmanto pie vējstikla piestiprinātu kameru un informāciju no automobiļa navigācijas sistēmas, lai ar skaņas signāliem un vizuāliem brīdinājumiem informētu par iebraukšanas aizlieguma zīmēm uz autoceļu nobrauktuvēm;
Ford adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēma ar prognozējošajām līkumu gaismām un ceļazīmēm pielāgotajām gaismām nodrošina maksimālu redzamību pirms līkuma, krustojuma vai apļa sasniegšanas.
Sistēma izmanto uz priekšu vērstu kameru, lai uzraudzītu joslu apzīmējumus 65 metrus uz priekšu, ļaujot jau laikus pavērst priekšējo lukturu gaismu attiecīgā virzienā, tādējādi uzlabojot redzamību jau iepriekš, nevis paļaujoties tikai uz autovadītāja veiktiem stūrēšanas manevriem. Ford patentētā ceļa zīmju nolasīšanas spēja gaismas stara optimizācijas nolūkā palīdz izvērst gaismas staru krustojumos un rotācijas apļos, lai labāk izgaismotu iespējamus apdraudējumus, kas nav braukšanas virzienā.
Neapžilbinošās tālās gaismas novērš pašpārmetumus par nejaušu citu autovadītāju apžilbināšanu un palīdz to lietotājiem labāk saskatīt ceļu, braucot naktī, pielietojot priekšējās gaismas, kurās izmantota inovatīva pielāgojama cilindra konfigurācija, lai nodrošinātu lielāku elastību un vieglākas, mazāk traucējošas pārejas.
Ja notiek negadījums, jaunā pēcsadursmes bremzēšanas sistēma palīdz samazināt iespējamas atkārtotas sadursmes ietekmi, automātiski palielinot bremžu spiedienu, ja tiek uztverta sākotnēja sadursme. Automobiļa palēnināšana var samazināt pasažieru ievainojumus un ierobežot turpmākus automobiļa bojājumus.
“Mēs neticam tehnoloģijai tikai tehnoloģijas pēc,” sacīja Roulijs. “Tādas funkcijas, kā mūsu FordPass Connect iebūvētais modēms un jaunā joslas saglabāšanas palīgsistēma ar aklās zonas brīdinājuma palīgsistēmu apvienojumā ar mūsu jauno Ford Hybrid piedziņas risinājumu klāstu ir paredzētas, lai atspoguļotu aizvien plašāko mūsu automobiļu izmantošanas daudzveidību un palīdzētu pilnīgi jaunajam Kuga nemanāmi kļūt par daļu no klientu dzīves.”