Ford Jaunumi

Ford iepriecinājis auto entuziastus visā pasaulē, prezentējot pilnīgi jauno Ford Mustang.

Ilgi gaidītā septītā paaudze sasniegusi līdz šim augstāko punktu tehnoloģiskajā progresā, apvienojot digitālas inovācijas ar “muskuļauto” kulta V8 vai 2,3 Turbo dzinējiem.

Pavisam drīz Latvijā ieradīsies septītās paaudzes Ford Mustang. Modeļa debija notika 1964.gadā ASV, Ņujorkā. Tā radīja vēl nebijuši sporta auto kultu. Tagad tas ir pārdotākais sporta auto pasaulē – piegādāto vienību skaits pārsniedz 10 miljonus!

Pateicoties virknei jaunievedumu un dažādiem tehniskajiem uzlabojumiem, jaunais modelis sniegs vēl nebijušu braukšanas pieredzi un iespaidīgu prieka lādiņu.

Ford Mustang ir pazīstams ar savu unikālo dizainu, kas izceļas uz citu spēkratu fona. No pirmā skatiena jaunā Mustang ārienē redzamas līdzības ar tā priekšteci, tomēr, septītās paaudzes modelis izstrādāts pilnībā no jauna. Dizaineri ir saglabājuši agresīvā veidola eksterjera formas un papildinājuši tās ar elegantiem akcentiem, piemēram, trīs joslu LED lukturiem, kuri kalpo kā atsauce uz klasisko modeļu optiku.

Pilnībā jaunais Mustang tiek piedāvāts 11 eksterjera krāsu variantos, kuru vidū ir arī divi jauni toņi – Vapor Blue un Yellow Splash. Būs pieejams arī pilnīgi jauns vieglmetāla disku klāsts – no 17 collām bāzes modeļiem līdz 19 collām GT modeļiem, bet par papildu maksu varēs iegūt arī 20 collu diskus.

“Ford Mustang 60 gadu laikā kļuvis par kulta simbolu ne tikai amerikāņu kultūrā, bet arī plašajā auto pasaulē. Ikoniskais Mustang ir redzams neskaitāmās Holivudas filmās, to iecienījušas slavenības un auto entuziasti. Tas ir ieguvis īpašu statusu, un jaunais modelis veiksmīgi turpina šo stāstu,” stāsta Valdis Priekulis, Ford zīmola vadītājs Latvijā.

Aiz izteiksmīgā ārējā silueta slēpjas tehnoloģiski vismodernākais, uz vadītāja komfortu orientētais salons, kāds līdz šim ir bijis jebkurā Mustang modelī. Interjera dizainā iedvesma gūta no iznīcinātāju lidmašīnu vadības paneļa, apvienojot skārienjutīgos risinājumus ar fiziskām pogām un slēdžiem.

Vadītāja rīcībā ir divi izliekti augstas izšķirtspējas displeji, kurus iespējams ātri pielāgot, lai vadītājs redzētu visu nepieciešamo informāciju. Aiz stūresrata atrodas 14,2 collu digitālais mērinstrumentu panelis, kas vizuāli savienots ar 13,2 collu centrālo displeju. Par displeju darbību atbild Ford Sync4 operētājsistēma, kas nodrošina arī bezvadu Apple CarPlay un Android Auto savienojamību.

Centrālajā konsolē pieejama bezvadu uzlādes platforma viedierīcēm, savukārt augstu novietotās USB ligzdas atvieglo videoreģistratora un citu ierīču uzlādi, vienlaikus mazinot vadu jūkli salonā. Aprīkojuma sarakstā atrodama arī Bang&Olufsen audio sistēma, kas īpaši optimizēta tieši šim modelim.

“Mustang kalpo kā būtisks vēstures stūrakmens, jo 60. gados šis modelis radīja jaunu Pony car automobiļu klasi, kas ietvēra pieejamas un kompaktas kupejas un kabrioletus ar sportisku ievirzienu. Vēlāk citi zīmoli radīja virkni konkurentu, tomēr Mustang ir viens no retajiem, kas auto entuziastu mīlestību bauda arī šodien. Tas ir vienīgais šīs klases modelis, kas visas šīs desmitgades ar regulāriem uzlabojumiem un modernizāciju tiek ražots bez pārtraukuma. Un joprojām pieejams ar V8 dzinēju!” norāda Valdis Priekulis.

Jaunais Ford Mustang ir veiktspējas un izteiksmīga dizaina iemiesojums. Pieejams kā kupejas, tā arī kabrioleta versijā, Mustang atbildīs pat visprasīgāko braucēju vēlmēm. Jaunās paaudzes Mustang dzinēju paletē būs gan 315 ZS jaudīgs 2,3 litru četrcilindru EcoBoost turbomotors, gan arī Coyote 5,0 litru V8 dzinējs GT versijā, kas attīstīs 480 ZS. Būtiski, ka EcoBoost un GT versijas eksterjers atšķirsies. V8 dzinēja gadījumā ir lielāks radiatora dekoratīvais režģis, masīvāks difuzors, četri izplūdes sistēmas uzgaļi un motora pārsegā iestrādātas ventilācijas atveres, kā nebūs mazākajam dzinējam.

Abi agregāti tiks sajūgti ar 10 pakāpju automātisko pārnesumkārbu, savukārt V8 motoram paredzēta arī sešpakāpju mehāniskā transmisija. Par prieku auto entuziastiem, visi Mustang būs pieejami ar aizmugurējo riteņu piedziņu.

“Laikā, kad daudzi mūsu konkurenti pārtrauc iekšdedzes automobiļu ražošanu, mums ir īpašs prieks prezentēt jauno Mustang," sacīja Ford Motor Company izpilddirektors Džims Fērlijs.

Sevišķi prasīgiem klientiem Ford sarūpējis īpašu Dark Horse versiju, kas radīta trases apstākļiem. Modificētais V8 dzinējs ieguvis unikāli izstrādātu kloķvārpstu un kaltos virzuļus no sestās paaudzes Shelby GT500 un spēj attīstīt 500 ZS.

Lai uzlabotu gaitu, Mustang apgādāts ar optimizētu balstiekārtu un jaunu stūres mehānismu, kas nodrošina lielāku atsaucību. Ford inženieri ieviesuši arī vairākas jaunas funkcijas. Viena no tām ir Remote Rev tehnoloģija, kas ļauj palielināt apgriezienus un rūcināt dzinēju attālināti ar automašīnas atslēgu, lai izbaudītu izplūdes sistēmas skaņu. Tāpat būs pieejama arī elektroniskā rokas bremze, kas atvieglos sānslīdes veikšanu.

Atkarībā no izvēlētās versijas Mustang var būt aprīkots ar ierobežotas slīdes diferenciāli, paaugstinātas veiktspējas Brembo bremzēm, Recaro sēdekļiem, aktīvo izplūdes sistēmu un Ford MagneRide aktīvo balstiekārtu. Lai patīkamāk būtu braukt pa nekvalitatīviem ceļiem, tam pieejama Active Pothole Assist sistēma, kas automātiski veic izmaiņas amortizācijas regulējumā, lai palīdzētu izvairīties no riepu un disku bojājumiem.

Latvijā jaunais Ford Mustang ieradīsies šī gada otrajā ceturksnī.

Ilgi gaidītā septītā paaudze sasniegusi līdz šim augstāko punktu tehnoloģiskajā progresā, apvienojot digitālas inovācijas ar “muskuļauto” kulta V8 vai 2,3 Turbo dzinējiem.

Pavisam drīz Latvijā ieradīsies septītās paaudzes Ford Mustang. Modeļa debija notika 1964.gadā ASV, Ņujorkā. Tā radīja vēl nebijuši sporta auto kultu. Tagad tas ir pārdotākais sporta auto pasaulē – piegādāto vienību skaits pārsniedz 10 miljonus!

Pateicoties virknei jaunievedumu un dažādiem tehniskajiem uzlabojumiem, jaunais modelis sniegs vēl nebijušu braukšanas pieredzi un iespaidīgu prieka lādiņu.

Ford Mustang ir pazīstams ar savu unikālo dizainu, kas izceļas uz citu spēkratu fona. No pirmā skatiena jaunā Mustang ārienē redzamas līdzības ar tā priekšteci, tomēr, septītās paaudzes modelis izstrādāts pilnībā no jauna. Dizaineri ir saglabājuši agresīvā veidola eksterjera formas un papildinājuši tās ar elegantiem akcentiem, piemēram, trīs joslu LED lukturiem, kuri kalpo kā atsauce uz klasisko modeļu optiku.

Pilnībā jaunais Mustang tiek piedāvāts 11 eksterjera krāsu variantos, kuru vidū ir arī divi jauni toņi – Vapor Blue un Yellow Splash. Būs pieejams arī pilnīgi jauns vieglmetāla disku klāsts – no 17 collām bāzes modeļiem līdz 19 collām GT modeļiem, bet par papildu maksu varēs iegūt arī 20 collu diskus.

“Ford Mustang 60 gadu laikā kļuvis par kulta simbolu ne tikai amerikāņu kultūrā, bet arī plašajā auto pasaulē. Ikoniskais Mustang ir redzams neskaitāmās Holivudas filmās, to iecienījušas slavenības un auto entuziasti. Tas ir ieguvis īpašu statusu, un jaunais modelis veiksmīgi turpina šo stāstu,” stāsta Valdis Priekulis, Ford zīmola vadītājs Latvijā.

Aiz izteiksmīgā ārējā silueta slēpjas tehnoloģiski vismodernākais, uz vadītāja komfortu orientētais salons, kāds līdz šim ir bijis jebkurā Mustang modelī. Interjera dizainā iedvesma gūta no iznīcinātāju lidmašīnu vadības paneļa, apvienojot skārienjutīgos risinājumus ar fiziskām pogām un slēdžiem.

Vadītāja rīcībā ir divi izliekti augstas izšķirtspējas displeji, kurus iespējams ātri pielāgot, lai vadītājs redzētu visu nepieciešamo informāciju. Aiz stūresrata atrodas 14,2 collu digitālais mērinstrumentu panelis, kas vizuāli savienots ar 13,2 collu centrālo displeju. Par displeju darbību atbild Ford Sync4 operētājsistēma, kas nodrošina arī bezvadu Apple CarPlay un Android Auto savienojamību.

Centrālajā konsolē pieejama bezvadu uzlādes platforma viedierīcēm, savukārt augstu novietotās USB ligzdas atvieglo videoreģistratora un citu ierīču uzlādi, vienlaikus mazinot vadu jūkli salonā. Aprīkojuma sarakstā atrodama arī Bang&Olufsen audio sistēma, kas īpaši optimizēta tieši šim modelim.

“Mustang kalpo kā būtisks vēstures stūrakmens, jo 60. gados šis modelis radīja jaunu Pony car automobiļu klasi, kas ietvēra pieejamas un kompaktas kupejas un kabrioletus ar sportisku ievirzienu. Vēlāk citi zīmoli radīja virkni konkurentu, tomēr Mustang ir viens no retajiem, kas auto entuziastu mīlestību bauda arī šodien. Tas ir vienīgais šīs klases modelis, kas visas šīs desmitgades ar regulāriem uzlabojumiem un modernizāciju tiek ražots bez pārtraukuma. Un joprojām pieejams ar V8 dzinēju!” norāda Valdis Priekulis.

Jaunais Ford Mustang ir veiktspējas un izteiksmīga dizaina iemiesojums. Pieejams kā kupejas, tā arī kabrioleta versijā, Mustang atbildīs pat visprasīgāko braucēju vēlmēm. Jaunās paaudzes Mustang dzinēju paletē būs gan 315 ZS jaudīgs 2,3 litru četrcilindru EcoBoost turbomotors, gan arī Coyote 5,0 litru V8 dzinējs GT versijā, kas attīstīs 480 ZS. Būtiski, ka EcoBoost un GT versijas eksterjers atšķirsies. V8 dzinēja gadījumā ir lielāks radiatora dekoratīvais režģis, masīvāks difuzors, četri izplūdes sistēmas uzgaļi un motora pārsegā iestrādātas ventilācijas atveres, kā nebūs mazākajam dzinējam.

Abi agregāti tiks sajūgti ar 10 pakāpju automātisko pārnesumkārbu, savukārt V8 motoram paredzēta arī sešpakāpju mehāniskā transmisija. Par prieku auto entuziastiem, visi Mustang būs pieejami ar aizmugurējo riteņu piedziņu.

“Laikā, kad daudzi mūsu konkurenti pārtrauc iekšdedzes automobiļu ražošanu, mums ir īpašs prieks prezentēt jauno Mustang," sacīja Ford Motor Company izpilddirektors Džims Fērlijs.

Sevišķi prasīgiem klientiem Ford sarūpējis īpašu Dark Horse versiju, kas radīta trases apstākļiem. Modificētais V8 dzinējs ieguvis unikāli izstrādātu kloķvārpstu un kaltos virzuļus no sestās paaudzes Shelby GT500 un spēj attīstīt 500 ZS.

Lai uzlabotu gaitu, Mustang apgādāts ar optimizētu balstiekārtu un jaunu stūres mehānismu, kas nodrošina lielāku atsaucību. Ford inženieri ieviesuši arī vairākas jaunas funkcijas. Viena no tām ir Remote Rev tehnoloģija, kas ļauj palielināt apgriezienus un rūcināt dzinēju attālināti ar automašīnas atslēgu, lai izbaudītu izplūdes sistēmas skaņu. Tāpat būs pieejama arī elektroniskā rokas bremze, kas atvieglos sānslīdes veikšanu.

Atkarībā no izvēlētās versijas Mustang var būt aprīkots ar ierobežotas slīdes diferenciāli, paaugstinātas veiktspējas Brembo bremzēm, Recaro sēdekļiem, aktīvo izplūdes sistēmu un Ford MagneRide aktīvo balstiekārtu. Lai patīkamāk būtu braukt pa nekvalitatīviem ceļiem, tam pieejama Active Pothole Assist sistēma, kas automātiski veic izmaiņas amortizācijas regulējumā, lai palīdzētu izvairīties no riepu un disku bojājumiem.

Latvijā jaunais Ford Mustang ieradīsies šī gada otrajā ceturksnī.